piątek, 10 lipca 2009

Dwadzieścia lat, a może mniej

Właśnie ratusz przyjął strategię transportową miasta do 2015 roku i dalej. Oprócz wprowadzenia opłat za wjazd do Śródmieścia (dziennikarze już zaczęli straszyć tym kierowców), strategia przewiduje m.in. zamknięcie niektórych ulic tylko dla pieszych, autobusów i rowerzystów. Wśród nich miałaby być Świętokrzyska na odcinku od Marszałkowskiej do Nowego Światu - czyli ta zawalona samochodami jej część, o której wcześniej pisałem. Pomysł dobry, zablokowałby ruch wschód-zachód przewalający się dziś przez samo centrum miasta. Most Świętokrzyski stałby się dzięki temu prawdziwie lokalnym, powiślańskim mostem.
Raczej nie chce mi się jednak wierzyć, by wdrożono go wcześniej niż za 20 lat. Do 2015 r. niestety coś czuję, że niewiele się zmieni. Na razie jest w W-wie problem z wytyczaniem buspasów (opór zakapiorów z ZDM), a co dopiero mówić o zamknięciu jednej z głównych ulic. Ale samo to, że taki zapis znalazł się w strategii i zyskał akceptację radnych - to już jest postęp. Oby tak dalej.

1 komentarz:

  1. Radni co innego, ale urzędasy miejskie co innego - dopoki nie rozwali sie ZDM z ich mysleniem o miescie a la lata 70., takie rzeczy jak te zapisane w strategii nie maja szans na wdrozenie.

    Pozdrawiam

    MM

    OdpowiedzUsuń